Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 71-80 sur 177
Batteau, V., et Miyakawa, T. (2020). Des spécificités de l’enseignement des mathématiques à l’école primaire au japon : une étude des pratiques d’un enseignant.
Annales de Didactique et de Sciences Cognitives, 25
, 9-48. http://hdl.handle.net/20.500.12162/4483
Buchard, J., Margonis, R., et Rogéré Pignolet, B. (2020, janvier).
Symposium "L’Objet D’Enseignement Dans Les Lesson Studies : Alibi Ou Cœur Du Dispositif ?"
. Communication présentée à 33rd International congress for school effectiveness and improvement, Marrakech, MA.
Buchard, J. (2019, November).
Verbatim transcriptions analysis instead of direct observation: strengths and weaknesses
. Paper presented at the Scientific workshop week and symposium with international participation « Lesson Study: International practices on preschool and primary education », Alexandroupolis, GE.
Buchard, J. (2019, September).
Measuring and describing the effect of LS on pre-service teachers’ self-esteem
. Paper presented at the WALS 2019 : Crafting Sustainable Pedagogies for Teaching and Learning, Amsterdam, NL.
Breithaupt, S. (2020).
Lesson Study : dialogue de sourds ou de professionnalisation ?
(Thèse de doctorat). Université de Genève, Genève, Suisse. doi:10.13097/archive-ouverte/unige:142481
Taisson-Perdicakis, C., et Haan, D. (2017, mai).
Formation continue des enseignants du primaire : une étude de cas focalisant le développement professionnel lors d’une recherche-action outillée des Lesson Study (LS)
. Communication présentée à 4e colloque international en éducation Enjeux actuels et futurs de la formation et de la profession enseignante, Montréal, Canada.
Taisson-Perdicakis, C., & Haan, D. (2016, September).
Lesson studies: a continuing education module in natural sciences for primary school teachers in french-speaking switzerland
. Paper presented at the World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2016 - Lesson Study: transforming teaching and teacher learning in professional learning communities, University of Exeter, Great Britain.
Clivaz, S., & Daina, A. (2020). Towards a micro analysis of teachers’ interactions in a mathematics lesson study group. In H. Borko & D. Potari (Eds.),
ICMI Study 25: Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative Groups
(pp. 460-467). Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/4021
Clivaz, S., & Miyakawa, T. (2019). Cultural effects on mathematics lessons: through the international collaborative development of a lesson in two countries. In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen & M. Veldhuis (Eds.),
Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(pp. 4824-4831). Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/4020
Clivaz, S., et Takahashi, A. (2020). Lesson Study, enseignement par la résolution de problèmes et neriage : réflexions autour de l’observation d’une leçon de mathématiques.
Revue de Mathématiques pour l'école (RMé) - Ex. Math-Ecole, 233
, 6-15. http://hdl.handle.net/20.500.12162/4019
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes