Cultural effects on mathematics lessons: through the international collaborative development of a lesson in two countries
Editeur(s) scientifique(s)
Jankvist, U. T.van den Heuvel-Panhuizen, M.
Veldhuis, M.
Type de référence
Date
2019Langue de la référence
AnglaisRésumé
This paper analyses two grade 4 mathematics lessons given in Switzerland and in Japan by student teachers (pre-service teachers) in the context of a project-based international exchange program. The lesson, initially planned together by the nine student teachers of the two countries, was finally realised in quite different ways in Switzerland and in Japan. Using the notion of levels of didactical codetermination, the analysis makes explicit the differences of the two lessons and identify cultural elements that shape such lessons.Titre de l’ouvrage principal
Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics EducationMaison d’édition
Freudenthal Institute and ERMEVille d’édition
UtrechtPays d'édition
NetherlandsEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationalePagination
4824-4831Public(s) cible(s)
ChercheursNom de la manifestation
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics EducationDate(s) de la manifestation
2019Ville de la manifestation
UtrechtPays de la manifestation
NetherlandsPortée de la manifestation
internationaleURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/4020Autre(s) URL(s) permanente(s)
http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME11_Proceedings_2019.pdfLa publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence