Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
UER Enseignement, apprentissage et évaluation (EN)
Rechercher dans cette entité
OK
Dernières références déposées
Gilles, J.-L., & Chochard, Y. (2022). Construction Cycle and Quality Controls for Training Transfer Evaluations in Lifelong Learning Programs in Quebec and Switzerland.
Creative Education, 13
, 3533-3558. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/5920
Gay, P., Burel, N., Bressoud, N., Lucciarini, E., et Audrin, C. (2022). Les compétences socioémotionnelles pour réussir à l’école (et ailleurs) : ça s’apprend !
Bulletin CIIP, 6
, 10-13.
Gay, P., Genoud, P. A., Kappeler, G., Cuozzo, M., Gomez, J.-M., Bapst, M. S., & Fiori, M. (2022). On the rocky road to efficient behavior management. Can emotional competencies signal the better way?
Frontiers in Psychology, 13
, 1049617. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/6171
Truffer Moreau, I., Clerc-Georgy, A., & Maire Sardi, B. (2022, October).
The pretend play as an activity of creation of a ZPD in the construction of disciplinary knowledge
. Paper presented at the CHACDOC CONFERENCE Zone of proximal development, Care and Social Sustainability in Children’s Development, Copenhagen area, danemark.
Clerc-Georgy, A. (2022, October).
Interpretations of Vygotskij's contributions on the role of play in creating a ZDP
. Paper presented at the CHACDOC CONFERENCE Zone of proximal development, Care and Social Sustainability in Children’s Development, Copenhagen Area, Danemark.
Clerc-Georgy, A. (2022). Apprendre à apprendre au cycle 1 : le jeu de faire semblant et les collectifs d’apprentissage.
Bulletin CIIP, 6
, 34-36. http://hdl.handle.net/20.500.12162/6332
Clerc-Georgy, A., et Martin, D. (2022). Changements à l’âge préscolaire : rôle du jeu et de l’imagination. Dans B. Schneuwly, I. Leopoldoff Martin et D. Nunes Henrique Silva (Eds.),
Vygotskij, Imagination, textes choisis
(pp. 423-441). Bruxelles, Belgique: Peter Lang. http://hdl.handle.net/20.500.12162/5441
Clerc-Georgy, A., & Martin, D. (2022). The First Stages of Schooling: Contributions from Vygotsky’s last works.
Mind, Culture and Activity, 28
(4), 335-344. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/6329
Trisconi, E., et Cuozzo, M. (2022). Étude sur les motifs d’intéressement d’élèves du secondaire impliqués dans une innovation pédagogique.
Revue suisse des sciences de l'éducation / Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften / Swiss Journal of Educational Research, 44
(3), 327-337. http://hdl.handle.net/20.500.12162/6276
Garcia Perez, M. (2022, octobre).
Pedagogical uses of pretend play in places of learning
. Poster présenté à CHACDOC Conference Helsingør, Denmark. http://hdl.handle.net/20.500.12162/6244
Afficher plus de références
UER EN
Tout ORFEE
UER EN
Tout ORFEE
UER EN
UER EN
Tout ORFEE
UER EN
Tout ORFEE
UER EN