Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 81-90 sur 177
Miyakawa, T., & Clivaz, S. (2019). Pre-service teachers’ resources in the cross-cultural collaborative design of a mathematics lesson. In S. Rezat, L. Fan, M. Hattermann, J. Schumacher & H. Wuschke (Eds.),
Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development
(pp. 67-72). doi:10.17619/UNIPB/1-768
Batteau, V. (2020). Evolution des pratiques d’une enseignante d’école primaire lors d’un dispositif de formation et de recherche en mathématique.
Recherches en didactique des mathématiques, 40
, 13-53. http://hdl.handle.net/20.500.12162/3979
Deschoux, C.-A., et Taisson, C. (2020). L’altérité dans la voilure : une lesson study pour un sillage collaboratif en didactique des langues.
Recherches en didactique des langues et des cultures - Les Cahiers de l'Acedle, 17
(2), 1-16. doi:https://doi.org/10.4000/rdlc.7422
Didier, J., Quinche, F., Massy, G., Cacchin, C., et Breithaupt, S. (2019, avril).
Lesson study & technological literacy
. Communication présentée à 4ème Colloque des didactiques disciplinaires, Lausanne, Suisse. http://hdl.handle.net/20.500.12162/3724
Breithaupt, S. (2019, November).
How and what we learn during a lesson study
. Paper presented at the Innovative Educational Approches in Multultural Environments, Alexandroupoli, Grèce.
Clivaz, S. (2018). Lesson Study as a fundamental Situation for the Knowledge of Teaching.
International Journal for Lesson and Learning Studies, 7
(3), 172-183. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/1124
Daina, A., Clivaz, S., Bünzli, L.-O., et Presutti, S. (2019, juillet).
Le formateur dans un dispositif de lesson study (LS) en mathématiques
. Communication présentée à REF, Toulouse, France.
Haan, D., & Grigioni Baur, S. (2019, September).
A case study, from participant to facilitator in a LS process ; the evolution of a teacher
. Paper presented at the WALS CONGRESS, Amsterdam, Pays-Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3556
Hoznour, P. I., & Grigioni Baur, S. (2019, September).
LS as a tool for developing reflective thinking in science pre-service teachers
. Paper presented at the Wals, Amsterdam, Pays Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3555
Grigioni Baur, S., & Hoznour, P. I. (2019, September).
Impact of learning-centered facilitation on teachers professional development during a LS
. Paper presented at the WALS, Amsterdam, Pays Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3554
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes