Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
UER Didactiques de l’éducation physique et sportive (EPS)
Dernières références
Résultats 1-10 sur 376
Descoeudres, M., Grandchamp, A., et Zinguinian, M. (2022, juillet).
Les tensions entre les différents systèmes d’activité du formateur de terrain lors de l’entretien post-leçon.
Communication présentée à Rencontres du Réseau international francophone de Recherche en Education et en Formation-REF, Namur, Belgique.
Maufroy, C., Potdevin, F., & Schnitzler, C. (2025, May).
Initial training of primary school teachers in Physical Education and the concept of Physical Literacy: A scoping review
. Paper presented at the AIESEP congress, Saint petersburg, USA - florida. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/8411
Schirrer, M., Engstu, H., Schnitzler, C., & Lefèvre, L. (2025, May).
An example of good practice to implement embodied pedagogy and environmental education within the context of PE
. Paper presented at the AIESEP congress, Saint petersburg, USA - florida. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/8408
Schnitzler, C., Royet, T., Derigny, T., Cece, V., & Chambers, F. (2025, May).
Physical Literacy for a Sustainable Future: Merging HealthEduca;on with Global Environmental Responsibility
. Paper presented at the AIESEP congress, Saint petersburg, USA - florida. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/8407
Morotti, C., Fargier, P., Lentillon-Kaestner, V., et Benzing, V. (2024, juillet).
Effets potentiels des exergames sur l’apprentissage moteur et l’apprentissage d’une langue vivante étrangère : une revue systématique
. Communication présentée à 13ème Biennale de l’ARIS 2024, Lausanne, Suisse. http://hdl.handle.net/20.500.12162/8380
Mekkaoui, L., Vogt, T., Camporelli, F., Costa, A. M., jorge costa, M., de Martelaer, K., ... Potdevin, F. (in press). Improving water safety and long-term engagement in aquatic physical activity: The aquatic literacy framework.
Journal of Teaching in Physical Education
.
Derigny, T., Kahn, M. A. U., Mura, M., Bouyat, M., Hamedene, T., Valerio, G., ... Schnitzler, C. (2025). The “Écolo’coteaux” programme: an outdoor and cycling school-based intervention on daily physical activities opportunities.
Journal of Teaching in Physical Education, 1
, 1-13. doi:https://doi.org/10.1080/17408989.2025.2468929
Stioui, M., Lefèvre, L., Trio, C., & Schnitzler, C. (2025). Advancing Quality Physical Education in Europe: A Scoping Review on Physical Literacy and the Bioecological Model.
Science et Motricité / Movement and Sport Science, 1
, 1-5. doi:https://doi.org/10.1051/sm/2025004
Schnitzler, C., Royet, T., Derigny, T., & Cece, V. (2025). Physical Education for a Sustainable Future: Merging promotion of health through physical literacy with Global Environmental Responsibility.
Australian journal of environmental education, 1
, 1-15. doi:10.1017/aee.2025.7
Lefèvre, L., Schnitzler, C., Engstu, H., & Schirrer, M. (2025). Transformative Potential of Friluftsliv in Physical Education: Insights from an international student programme.
Australian Journal of Environmental Education, 1
, 1-18. doi:10.1017/aee.2025.8
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER EPS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER EPS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER EPS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER EPS
Soumissions récentes