Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
UER Médias, usages numériques et didactique de l'informatique (MI)
Rechercher dans cette entité
OK
Dernières références déposées
Bida, H., Vassaux, C., Bétrancourt, M., Boéchat-Heer, S., & Sutter Widmer, D. (2024, June).
Beginning teachers' sense of self-efficacy in implementing digital education learning objectives. Symposium. Teachers' perception, competence and practices regarding digital education and technology use in the classroom
. Paper presented at the SSRE, Locarno, Suisse.
Sutter Widmer, D., Alvarez, L., Bugmann, J., Carron, P., Ortoleva, G., et Ramillon, C. (2024, mai).
Perceptions et représentations des IA génératives pour apprendre et enseigner
. Communication présentée à CRIFPE, Montréal, Canada.
La Torre, S., & Désiron, J. (2024). From Research to Practice: Are Multimedia Principles Present in Instructional Videos Used by Teachers in Science and History?
Technology, Knowledge and Learning, 29
(4), 1993-2016. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/7967
Duret, C. (2012, novembre).
Ecrire avec les réseaux sociaux
. Communication présentée à Plan National de Formation Lettres 3 : La refondation du français à l’ère du numérique, Paris, France.
Duret, C. (2024).
Visibiliz, un set de cartes pour la co-conception de scénarios pédagogiques intégrant le numérique
[Document pédagogique]. http://hdl.handle.net/20.500.12162/7964
Duret, C. (2024, August).
Expansive visibilization and double stimulation in the pedagogical change laboratory
. Paper presented at the International ISCAR Congress 2024, Rotterdam, Pays-Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/7960
La Torre, S., & Désiron, J. (2024).
An in-depth Analysis of Multimedia Design Principles in Secondary Education Videos
. Paper presented at the Société suisse pour la recherche en éducation (SSRE) 2024, Locarno, Suisse.
Duret, C. (2022, septembre).
La conception de scénarios pédagogiques, un système d’activité central pour l’intégration du numérique dans l’enseignement-apprentissage
. Communication présentée à Congrès international d’Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF), Lausanne, Suisse. http://hdl.handle.net/20.500.12162/7957
Duret, C. (2022, June).
Design of technology-enhanced learning (TEL) scenarios under the third generation cultural historical activity theory (CHAT)
. Paper presented at the 9th Nordic-Baltic ISCAR 2022 Conference, Helsinki, Finlande. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/7954
La Torre, S., Désiron, J. C., & Bétrancourt, M. (2024).
A questionnaire to assess teachers' knowledge about multimedia principles in instructional videos
. Paper presented at the EARLI SIG 6-7, Tübingen, Allemagne.
Afficher plus de références
UER MI
Tout ORFEE
UER MI
Tout ORFEE
UER MI
UER MI
Tout ORFEE
UER MI
Tout ORFEE
UER MI