Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 1-10 sur 164
Clerc-Georgy, A., Truffer Moreau, I., et Richard, S. (2024). Former des enseignantes à une didactique du jeu : Un dispositif de formation continue inspiré des Lessons Studies.
Revue Education et formation, e-321
, 27-40. http://hdl.handle.net/20.500.12162/7842
Bemporad, C., et Chatelain, S. (2024). Enjeux et défis de l’interdisciplinarité entre didactiques des langues et de la musique. Dans Y. Buyck, M. Sudries, F. Ligozat et C. Marlot (Eds.),
Les didactiques face à l’évolution des curriculums. Savoir(s) et pratiques pour entrer dans la complexité du monde
. http://hdl.handle.net/20.500.12162/7577
Laffranchini, M. (2023, octobre).
Des élèves, des histoires, des défis: répondre aux besoins uniques des élèves migrant·e·s
. Communication présentée à Journées de formation pour lesnouveaux enseignants en structured’accueil et de CIF, Lausanne, Suisse. https://www.hepl.ch/accueil/actualites-et-agenda/archives-actualites/archives-2024/journees-formation-nouveaux-enseignants-structure-daccueil-et-cif.html
Ingram, J., Clivaz, S., Maher, C. A., & Wilkinson, L. (2023). Learners building conceptual understandings of mathematics: Conditions for promoting growth in understanding – A global perspective from ICME-14.
Journal of Mathematical Behavior (The), 72
, 1-3. doi:10.1016/j.jmathb.2023.101101
Batteau, V., & Trgalova, J. (2023). Computational thinking in mathematics teaching in secondary school. In P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi & E. Kónya (Eds.),
Proceedings of the thirteenth congress of the european society for research in mathematics education (CERME13)
(pp. 2875-2882). Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/7389
Batteau, V. (2023, November).
How does a Japanese primary school teacher manage the whole-class discussion named neriage?
Paper presented at the WALS International Conference 2023, Zwolle, Netherlands.
Ingram, J., Clivaz, S., Maher, C. A., & Wilkinson, L. (Eds.). (2023). Learners building conceptual understandings of mathematics: Conditions for promoting growth in understanding – A global perspective from ICME-14.
Journal of Mathematical Behavior (The), 72
. doi:10.1016/j.jmathb.2023.101101
Clivaz, S., Choy, B. H., Faria, F., Watanabe, T., da Ponte, J. P., & Batteau, V. (2023).
From neriage to whole class discussion, a perspective from lesson studies around the world
. Paper presented at the WALS International Conference 2023, Zwolle, Netherlands.
Clivaz, S., & Batteau, V. (2023).
"What if we start planning the lesson by planning the blackboard for the whole class discussion?”
. Paper presented at the WALS International Conference 2023, Zwolle, Netherlands.
Clivaz, S., Batteau, V., Presutti, S., Daina, A., Bünzli, L.-O., & Pellet, J.-P. (2023).
Type of talk during a lesson study: How do they contribute to the construction of mathematical knowledge for teaching problem-solving?
Paper presented at the WALS International Conference 2023, Zwolle, Netherlands.
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes