Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
UER Didactique de la musique (MU)
Dernières références
Résultats 41-50 sur 91
Chatelain, S., & Lage-Gomez, C. (2021, November).
Unpacking student´s artistic creativity: an integrative arts education project in a secondary school (roundtable présentation)
. Paper presented at the EAPRIL conference Learning in the age of industry 4.0, Kufstein (en ligne), Autriche.
Chatelain, S., Giglio, M., & Moor, M. (2019). Teacher techniques for talking with students about knowledge mobilized during creative musical productions. In E. K. Orman (Ed.),
27th Research Commission Seminar Proceedings. International Society for Music Education (ISME)
(pp. 39-47). Dubai, United Arabic Emirates: Canadian University od Dubai. Retrieved from https://www.isme.org/sites/default/files/documents/Proceedings%20of%20the%2027th%20International%20Seminar%20ISME%20Research%20Commission.2018.pdf
Moor, M., Giglio, M., & Chatelain, S. (2020). Rhythm Learning and Body Engagement in teaching. In A. Creech (Ed.),
Proceedings of The 34th ISME World Conference “Visions of Equity and Diversity”
(pp. 310-317). Retrieved from https://www.isme.org/other-publications/draft-isme-34th-world-conference-proceedings
Chatelain, S., Giglio, M., & Moor, M. (2021). Bodily Transitions in Rhythm Learning at Primary School. In P. A. Gonzaelz-Moreno (Ed.),
Proceeding of ISME 28th Research Commission Seminar
(pp. 46-56). Jyvaskyla, Finland: University of Jyvaskyla. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8515-8
Chatelain, S., et Moor, M. (2021, avril).
Aspects de corporéité dans l’enseignement-apprentissage des savoirs rythmiques en classe primaire
. Communication présentée à Journée scientifique, doctorale et professionnelle en didactique des arts et de la technologie, Bienne (en ligne), Suisse.
Chatelain, S., & Hug, D. (2021, March).
Comparing curricula for secondary schools in Switzerland regarding digitization and digital technologies in Music
. Paper presented at the 28th EAS/8th ISME European Regional Conference Music is what people do, Freiburg i. B. (en ligne), Germany.
Moor, M., & Chatelain, S. (2021, March).
Rhythm learning through body engagement: research in and for primary school practice
. Paper presented at the 28th EAS/8th ISME European Regional Conference, Freiburg i. B. (en ligne), Germany.
Chatelain, S., & Trajanoski, A. (2021, March).
The role of dialogue in a collaborative project of music visualization supported by a numeric tool
. Paper presented at the 28th EAS/8th ISME European Regional Conference Music is what people do, Freiburg i. B. (en ligne), Germany. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/4913
Chatelain, S., & Clerc-Georgy, A. (2020, December).
Dialogue between practice and research enhanced by Lesson study in music education
. Paper presented at the WALS conference 2020 Elevating student equity through effective research-based Lesson study, San Francisco (en ligne), Etats Unis.
Chatelain, S. (2020, décembre).
Le ressenti corporel pour passer d’un art vers l’autre: Interpreter les transcreations intermédiales entre la musique et les arts visuels en contexte scolaire
. Communication présentée à 25e congrès Globalité des langages, Rome (en ligne), Italie.
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER MU
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER MU
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER MU
Soumissions récentes
Tout ORFEE
UER MU
Soumissions récentes