Research approaches in ESD/ESE: reflections of Swiss researchers
Auteur, co-auteurs
Type de référence
Date
2023-06Langue de la référence
AnglaisRésumé
The trilogy of research approaches presented in this text shows how ESD can be approached in different ways. Framing is crucial to challenge the underlying paradigms in our societies, mixed methods are a necessity to address the complexity that characterises the implementation of ESD in schools, and participatory components are particularly coherent to foster an articulation between academic and practical epistemologies. Finally, Swiss researchers favour collaboration rather than competition, which echoes the issues mentioned in the ESD research literature.Titre du périodique
Environmental Education ResearchMaison d’édition
RoutledgePays d'édition
Royaume-Unip-ISSN
1350-4622e-ISSN
1469-5871Evaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiVolume / tome
onlinePagination
1-16URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/6822Autre(s) URL(s) permanente(s)
http://doi.org/DOI: 10.1080/13504622.2023.2225809La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Ouvert
postprint éditeur
1.601Mo
- Tout ORFEE
- Détail référence