Computational thinking in mathematics teaching in secondary school
Editeur(s) scientifique(s)
Drijvers, P.Csapodi, C.
Palmér, H.
Gosztonyi, K.
Kónya, E.
Type de référence
Date
2023-07Langue de la référence
AnglaisRésumé
Researchers acknowledge the importance of computational thinking for all, not only computer scientists. Strong links between computational thinking and mathematics led to the integration of computational thinking into mathematics curricula in many countries around the world. This ongoing research aims therefore to deepen our understanding of what students’ computational thinking is while solving mathematics problems in secondary school. This contribution reports on an experimentation of the famous Sissa’s chessboard problem in a Grade 8 class aiming at testing the operational character of a definition of computational thinking based on existing literature.Titre de l’ouvrage principal
Proceedings of the thirteenth congress of the european society for research in mathematics education (CERME13)Maison d’édition
Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERMEVille d’édition
BudapestPays d'édition
HungaryEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationalePagination
2875-2882Nom de la manifestation
CERME 13Date(s) de la manifestation
10-14 juillet 2023Ville de la manifestation
BudapestPays de la manifestation
HungaryPortée de la manifestation
internationaleURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/7389La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence