A mathematical perspective on units in arithmetic teaching and learning: a comparison of French, Swiss and, Japanese contexts
Editeur(s) scientifique(s)
Novotna, JarmilaMoraova, Hana
Type de référence
Date
2021Langue de la référence
AnglaisEntité(s) de recherche
Résumé
Several theoretical perspectives have pointed out the importance of units in teaching and learning elementary arithmetic. Adopting an institutional perspective, the workshop will focus on some features of arithmetic in three educational systems that consider units differently, and that provide different experiences for multiplicative reasoning. This will be preceded by analyses of excerpts of an 18th century arithmetic textbook that shaped decades of teaching, at least in France.Titre de l’ouvrage principal
Proceedings Broadening experiences in elementary school mathematicsMaison d’édition
SEMTVille d’édition
PraguePays d'édition
République TchèqueEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationalePagination
435-437Public(s) cible(s)
ChercheursNom de la manifestation
International Symposium Elementary Mathematics Teaching (SEMT 21)Date(s) de la manifestation
22-26 août 2021Ville de la manifestation
PraguePays de la manifestation
Czech RepublicURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/5470La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence