Concept of collective milieu to understand the Japanese mathematics lesson
Editeur(s) scientifique(s)
ICME, .Type de référence
Date
2022Langue de la référence
AnglaisRésumé
Our research is motivated by a lack of theoretical tools to analyse the Japanese mathematics lessons with their specificities: the approach by problem solving, the collective dimension of the teaching, and the focus on the development of mathematical thinking. We introduce the concept of collective milieu in order to take into account the collective dimension of the teaching, the lesson as a whole, and the epistemological dimension of the lesson. This research highlights a collective construction of the inquiry or the problem solving process step by step, in terms of the collective milieu.Titre de l’ouvrage principal
Actes de ICME 14, Shangai, ChineMaison d’édition
ICmeVille d’édition
ShangaiPays d'édition
ChineEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiNom de la manifestation
ICME 14Date(s) de la manifestation
11-18 juillet 2021Ville de la manifestation
ShangaiPays de la manifestation
ChineURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/5469La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence