Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 141-150 sur 163
Batteau, V. (2016). Professional development of primary teachers during a lesson study in mathematics. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.),
CERME 9 - Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(pp. 2945-2946). Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/710
Batteau, V. (2016, September).
A Study of Primary Teachers’ Practices in Mathematics
. Paper presented at the WALS - World Association of Lesson Studies, Exeter, Angleterre. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/709
Batteau, V., et Clivaz, S. (2016). Le dispositif de lesson study: travail autour d'une leçon de numération.
Grand N, 98
, 27-48. http://hdl.handle.net/20.500.12162/705
Batteau, V. (2017). Using Lesson Study in mathematics to develop primary teacher’s practices: a case study.
Quadrante, XXVI(N.°2)
, 127-157. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/694
Baetschmann, K., Balegno, M., Baud, E., Chevalley, M., Clerc-Georgy, A., Clivaz, S., ... Weber, A. (2015). Une expérience de Lesson Study en mathématiques en 5-6 Harmos.
Educateur (L'), 11
, 32-34. http://hdl.handle.net/20.500.12162/672
Clivaz, S. (2015). Lesson Study as… From Professional Development to Research in Math Education. In A. P. Canavarro, L. Santos, C. Nunes & H. I. Jacinto (Eds.),
Atas do XXVI Seminário de Investigação em Educação Matemática
. Retrieved from http://www.apm.pt/files/_XXVISIEM_Atas_prov_551361d576189.pdf
Clivaz, S. (2015). Les Lesson Study ? Kesako ?
Revue de Mathématiques pour l'école (RMé) - Ex. Math-Ecole, 224
, 23-26. http://hdl.handle.net/20.500.12162/670
Clivaz, S. (2015). Les Lesson Study : Des situations scolaires aux situations d’apprentissage professionnel pour les enseignants.
Formation et pratiques d'enseignement en questions : revue des HEP de Suisse romande et du Tessin, 19
, 99-105. http://hdl.handle.net/20.500.12162/669
Clivaz, S., Grigioni Baur, S., Batteau, V., & Martin, D. (2015). Lausanne Laboratory Lesson Study.
International Journal for Lesson and Learning Studies, 4
(4), 416-417. doi:10.1108/IJLLS-12-2014-0049
Clivaz, S. (2016). Lesson Study: from professional development to research in mathematics education.
Quadrante, XXV
(1), 97-112. Retrieved from http://www.apm.pt/portal/quadrante.php?id=223147&rid=223131
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes