Towards a micro analysis of teachers’ interactions in a mathematics lesson study group
Editeur(s) scientifique(s)
Borko, HildaPotari, Despina
Type de référence
Date
2020Langue de la référence
AnglaisRésumé
This contribution presents an ongoing study of dialogic interactions in a lesson study group about the teaching of problem-solving in mathematics. The paper focuses mainly on the construction of the grid of analysis, its roots in previous research and its potentiality to analyse the specific dialogic role of each facilitator and teacher during the phases of lesson study processTitre de l’ouvrage principal
ICMI Study 25: Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative GroupsMaison d’édition
University of LisbonVille d’édition
LisbonPays d'édition
PortugalEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationalePagination
460-467Public(s) cible(s)
ChercheursNom de la manifestation
ICMI Study 25: Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative GroupsDate(s) de la manifestation
2020Ville de la manifestation
LisbonPays de la manifestation
PortugalPortée de la manifestation
internationaleURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/4021Autre(s) URL(s) permanente(s)
http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/05/ICMIStudy25Proceedings.pdfLa publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Ouvert
postprint éditeur
467.9ko
- Tout ORFEE
- Détail référence