Logo du dépôt
  • Français
  • English
  • Deutsch
Se connecter
  1. Accueil
  2. HEP Vaud
  3. Publication
  4. Mathematical knowledge for teaching problem-solving: Dialogic construction during a lesson study.
 
Mathematical knowledge for teaching problem-solving: Dialogic construction during a lesson study.
Auteur(s)
Clivaz, Stéphane  
Presutti, Sara
Batteau, Valérie  orcid-logo
Bünzli, Luc-Olivier  
Daina, Audrey  
Pellet, Jean-Philippe  
Éditeur(s)
Drijvers, Paul  
Csapodi, C.  
Palmér, H.  
Gosztonyi, K.  
Kónya, E.  
Type
Communication scientifique publiée
Date de publication
2023
Langue de la référence
Anglais
Entité HEP
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)  
UER Didactiques des mathématiques et des sciences de la nature (MS)  
Résumé
This research aims to analyse the type of mathematics problem-solving knowledge for teaching used when working collaboratively in a lesson study process and examine how dialogic interactions contribute to knowledge construction. One part of the research is addressed here, using quantitative analysis with Markov chains. The results suggest that participants collectively use their mathematics and their problem-solving content knowledge to focus on pedagogical problem-solving knowledge.
Mention d’édition
ERME
Ville d'édition
Budapest
Pays d'édition
Hungary
Peer Reviewed
Portée (nationale / internationale)
Internationale
Public(s) cible(s)
Chercheurs
professionels du domaine
Nom de la manifestation
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)
Date(s) de la manifestation
2023
Ville de la manifestation
Budapest
Pays de la manifestation
Hungary
Portée de la manifestation
internationale
Handle
http://hdl.handle.net/20.500.12162/7481
URL(s) non permanente et complémentaire(s)
https://hal.science/hal-04411092
Digital Only
logo

À propos

Le dépôt ORFEE Mentions légales Prot. des données Envoyer un commentaire

Contact

Haute école pédagogique VaudAvenue de Cour 331014 Lausanne - Switzerland

Réseaux sociaux

logo-canton