Mathematical knowledge for teaching problem-solving: Dialogic construction during a lesson study.
Auteur, co-auteurs
Editeur(s) scientifique(s)
Drijvers, PaulCsapodi, C.
Palmér, H.
Gosztonyi, K.
Kónya, E.
Type de référence
Date
2023Langue de la référence
AnglaisRésumé
This research aims to analyse the type of mathematics problem-solving knowledge for teaching used when working collaboratively in a lesson study process and examine how dialogic interactions contribute to knowledge construction. One part of the research is addressed here, using quantitative analysis with Markov chains. The results suggest that participants collectively use their mathematics and their problem-solving content knowledge to focus on pedagogical problem-solving knowledge.Titre de l’ouvrage principal
Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)Maison d’édition
ERMEVille d’édition
BudapestPays d'édition
HungaryEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationalePublic(s) cible(s)
Chercheursprofessionels du domaine
Nom de la manifestation
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)Date(s) de la manifestation
2023Ville de la manifestation
BudapestPays de la manifestation
HungaryPortée de la manifestation
internationaleURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/7481Autre(s) URL(s) permanente(s)
https://hal.science/hal-04411092La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Sur demande
postprint éditeur
990.0ko
- Tout ORFEE
- Détail référence