Logo du dépôt
  • Français
  • English
  • Deutsch
Se connecter
  1. Accueil
  2. HEP Vaud
  3. Publication
  4. Social Justice in Foreign Language Teaching? Whose values? Why values?
 
Social Justice in Foreign Language Teaching? Whose values? Why values?
Auteur(s)
Loder Buechel, Laura  
Lambelet, Amelia  
Type
Numéro thématique (revue scientifique)
Date de publication
2021
Langue de la référence
Anglais
Unité(s) / centre(s) de recherche hors HEP
City University of New York, Hunter College
Résumé
It is 2021, children are learning “que” or “qui” in French lessons and what better way to learn this than through jokes (see Figure 1)? But wait! Is the joke on the kids? Did they notice that these jokes were potentially racist and definitely mi-sogynistic, or did it not matter because “que” or “qui” is the aim here!? They no-ticed. I noticed, and here we are. Even more upsetting was the side-comment from a teacher: “well, it’s allowed because it accompanies the coursebook”.
Titre du périodique
Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des langues  
Mention d’édition
Stiftung Sprachen und Kulturen
Pays d'édition
Suisse
ISSN
1420-0007
Volume / Tome
1
Handle
http://hdl.handle.net/20.500.12162/7466
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

12-17-PB.pdf

Taille

6.01 MB

Format

Adobe PDF

Checksum (MD5)

50b1c1fcf37cac2969206435db484b92

logo

À propos

Le dépôt ORFEE Mentions légales Prot. des données Envoyer un commentaire

Contact

Haute école pédagogique VaudAvenue de Cour 331014 Lausanne - Switzerland

Réseaux sociaux

logo-canton