Social Justice in Foreign Language Teaching? Whose values? Why values?
Type de référence
Date
2021Langue de la référence
AnglaisEntité(s) de recherche
Résumé
It is 2021, children are learning “que” or “qui” in French lessons and what better way to learn this than through jokes (see Figure 1)? But wait! Is the joke on the kids? Did they notice that these jokes were potentially racist and definitely mi-sogynistic, or did it not matter because “que” or “qui” is the aim here!? They no-ticed. I noticed, and here we are. Even more upsetting was the side-comment from a teacher: “well, it’s allowed because it accompanies the coursebook”.Titre du périodique
Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des languesMaison d’édition
Stiftung Sprachen und KulturenPays d'édition
Suissep-ISSN
1420-0007Volume / tome
1URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/7466Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence