Age et apprentissage des langues étrangères : quelques clés pour mieux comprendre les résultats empiriques
Auteur, co-auteurs
Type de référence
Date
2014Langue de la référence
FrançaisEntité(s) de recherche
Résumé
The aim of this first article is to provide the readers with some key elements for a better understanding of the studies that address the topic of the advantages and disadvantages of early foreign language learning for young children and teenagers or adults that learn a foreign language. It briefly summarizes some aspects of a literature review – available soon at http://www.institut-plurilinguisme.ch – about the age factor and foreign language teaching at school
Titre du périodique
Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des languesMaison d’édition
Stiftung Sprachen und KulturenPays d'édition
Suissep-ISSN
1420-0007Volume / tome
1Pagination
10-13URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/7382Autre(s) URL(s) permanente(s)
file:///Users/p19503/Downloads/Baby2014_1.pdfDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence