Age et apprentissage des langues étrangères : quelques clés pour mieux comprendre les résultats empiriques
Auteur(s)
Type
Article dans une revue professionnelle
Date de publication
2014
Langue de la référence
Français
Unité(s) / centre(s) de recherche hors HEP
Université de Fribourg
Résumé
The aim of this first article is to provide the readers with some key elements for a better understanding of the studies that address the topic of the advantages and disadvantages of early foreign language learning for young children and teenagers or adults that learn a foreign language. It briefly summarizes some aspects of a literature review – available soon at http://www.institut-plurilinguisme.ch – about the age factor and foreign language teaching at school
Titre du périodique
Mention d’édition
Stiftung Sprachen und Kulturen
Pays d'édition
Suisse
ISSN
1420-0007
Volume / Tome
1
Pagination
10-13
URL(s) non permanente et complémentaire(s)
Fichier(s)![Vignette d'image]()
En cours de chargement...
Nom
Baby2014_1.pdf
Taille
4.49 MB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
88205ba34edcec6178323781c99dbdfa