Professional development of primary teachers during a lesson study in mathematics
Auteur, co-auteurs
Editeur(s) scientifique(s)
Krainer, KonradVondrová, Naďa
Type de référence
Date
2016Langue de la référence
AnglaisRésumé
We study the evolution of primary teachers’ practices in mathematics by analyzing the effects of a professional development training called lesson study (LS) in Lausanne, Switzerland. We answer the following question: what practices will change and what will resist change?Titre de l’ouvrage principal
CERME 9 - Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics EducationMaison d’édition
HalVille d’édition
PraguePays d'édition
Czech RepublicEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationalePagination
2945-2946Nom de la manifestation
CERME 9 - Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics EducationDate(s) de la manifestation
4-8 february 2015Ville de la manifestation
PraguesPays de la manifestation
Czech RepublicPortée de la manifestation
internationaleURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/710Autre(s) URL(s) permanente(s)
https://hal.archives-ouvertes.fr/CERME9-TWG18/hal-01289659v1La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence