Logo du dépôt
  • Français
  • English
  • Deutsch
Se connecter
  1. Accueil
  2. HEP Vaud
  3. Publication
  4. Professional development of primary teachers during a lesson study in mathematics
 
Professional development of primary teachers during a lesson study in mathematics
Auteur(s)
Batteau, Valérie  orcid-logo
Éditeur(s)
Krainer, Konrad  
Vondrová, Naďa  
Type
Communication scientifique publiée
Date de publication
2016
Langue de la référence
Anglais
Entité HEP
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)  
UER Didactiques des mathématiques et des sciences de la nature (MS)  
Résumé
We study the evolution of primary teachers’ practices in mathematics by analyzing the effects of a professional development training called lesson study (LS) in Lausanne, Switzerland. We answer the following question: what practices will change and what will resist change?
Mention d’édition
Hal
Ville d'édition
Prague
Pays d'édition
Czech Republic
Peer Reviewed
Portée (nationale / internationale)
Internationale
Pagination
2945-2946
Nom de la manifestation
CERME 9 - Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Date(s) de la manifestation
4-8 february 2015
Ville de la manifestation
Pragues
Pays de la manifestation
Czech Republic
Portée de la manifestation
internationale
Handle
http://hdl.handle.net/20.500.12162/710
URL(s) non permanente et complémentaire(s)
https://hal.archives-ouvertes.fr/CERME9-TWG18/hal-01289659v1
Digital Only
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

CERME9.TWG18.35.posters.Batteau.pdf

Taille

291.6 KB

Format

Adobe PDF

Checksum (MD5)

a7b1cbcd3ab6ca60d93e1588d6ddd9e4

logo

À propos

Le dépôt ORFEE Mentions légales Prot. des données Envoyer un commentaire

Contact

Haute école pédagogique VaudAvenue de Cour 331014 Lausanne - Switzerland

Réseaux sociaux

logo-canton