The First Stages of Schooling: Contributions from Vygotsky’s last works
Type de référence
Date
2022Langue de la référence
AnglaisRésumé
This contribution will allow the texts to speak: firstly, the pedological texts and secondly recent work on the teaching of children from three to seven years of age. The concept of perezhivanie, presented in “The problem of the environ- ment in pedology” (Vygotskij, 1931-1934/2018) as an indivisible unit represent- ing on one side the milieu and on the other the unique way in which it is experienced, will permit us to elucidate the role of free play in school. This same concept will help us to initiate some reflection upon perspective taking in students, both in preschool teaching and in research sites.Titre du périodique
Mind, Culture and ActivityMaison d’édition
RoutledgePays d'édition
Etats-Unisp-ISSN
1074-9039e-ISSN
1532-7884Evaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiVolume / tome
28Fascicule
4Pagination
335-344Public(s) cible(s)
Chercheursprofessionels du domaine
Etudiants
URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/6329Autre(s) URL(s) permanente(s)
http://doi.org/10.1080/10749039.2022.2026971La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Ouvert
postprint éditeur
660.2ko
- Tout ORFEE
- Détail référence