How do dialogic interactions contribute to the construction of teachers’ mathematical problem-solving knowledge? Construction of a conceptual framework
Auteur(s)
Type
Article dans une revue scientifique
Date de publication
2023
Langue de la référence
Anglais
Résumé
The article presents the construction of a conceptual framework, which is rooted in mathematics education and in dialogic analysis. It aims to analyse how dialogic interactions contribute to constructing teachers’ mathematical problem-solving knowledge. The article provides one example of this analysis.
Titre du périodique
Maison d’édition
Emerald Publishing
Pays d'édition
Royaume-Uni
ISSN
2046-8253
EISSN
2046-8261
Peer Reviewed
Portée (nationale / internationale)
Internationale
Volume / Tome
12
Issue
1
Pagination
21-37
Public(s) cible(s)
Chercheurs
professionels du domaine
Fichier(s)![Vignette d'image]()
En cours de chargement...
Nom
Clivaz Daina Batteau Presutti Bünzli 2022 How do dialogic interactions contribute to the construction AUTHOR.pdf
Taille
1.24 MB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
0f2dbf78af8dbf827abf3c7079be6c88
Historique des versions
Vous consultez actuellement la version 2 de l'item.
Affiché maintenant 1 - 1 de 1
| Version | Date | Résumé |
|---|---|---|
2* | 2023-03-31 15:35:08 | Parution de la version "officielle" (et non du "ahead of print") |
* Version sélectionnée