How do dialogic interactions contribute to the construction of teachers’ mathematical problem-solving knowledge? Construction of a conceptual framework
Auteur, co-auteurs
Type de référence
Date
2023Langue de la référence
AnglaisRésumé
The article presents the construction of a conceptual framework, which is rooted in mathematics education and in dialogic analysis. It aims to analyse how dialogic interactions contribute to constructing teachers’ mathematical problem-solving knowledge. The article provides one example of this analysis.Titre du périodique
International Journal for Lesson and Learning StudiesMaison d’édition
Emerald PublishingPays d'édition
Royaume-Unip-ISSN
2046-8253e-ISSN
2046-8261Evaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationaleVolume / tome
12Fascicule
1Pagination
21-37Public(s) cible(s)
Chercheursprofessionels du domaine
URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/6091Autre(s) URL(s) permanente(s)
http://doi.org/10.1108/IJLLS-03-2022-0031Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Ouvert
postprint auteur
1.240Mo
- Tout ORFEE
- Détail référence