Logo du dépôt
  • Français
  • English
  • Deutsch
Se connecter
  1. Accueil
  2. HEP Vaud
  3. Publication
  4. Exploring MLD in mathematics education: Ten years of research
 
Exploring MLD in mathematics education: Ten years of research
Auteur(s)
Deruaz, Michel  
Dias, Thierry  
Gardes, Marie-Line  
Gregorio, Francesca  
Ouvrier-Buffet, Cécile  
Peteers, Florence  
Robotti, Elisabetta  
Type
Article dans une revue scientifique
Date de publication
2020-09
Langue de la référence
Anglais
Entité HEP
UER Didactiques des mathématiques et des sciences de la nature (MS)  
Unité(s) / centre(s) de recherche hors HEP
Université de Lyon
Centre de Recherche en Neurosciences de Lyon
Équipe EDUWELL
Université de Paris
Laboratoire de didactique André Revuz
Université Paris-Est Creteil
Université de Cergy-Pontoise
Università degli studi di Genova
Résumé
Mathematical learning disabilities or difficulties (MLD) are an increasing source of educational inequalities. This article explores research about MLD in Mathematics Education over the past ten years. The methodology focuses on specific, validated keywords. These keywords are used to identify articles in leading journals in mathematics education. Our work makes several new contributions to the field of mathematics education, notably: a reusable methodology and keywords for a literature review; an exhaustive list of articles about MLD in leading mathematics education journals; a discussion of the definitions and features of MLD used in these articles; and a tool to classify research dealing with MLD (categories that characterize students with MLD). We also highlight some unexplored dimensions regarding MLD in Mathematics Education research.
Titre du périodique
Journal of Mathematical Behavior (The)  
Mention d’édition
Elsevier
Pays d'édition
Grande-Bretagne
DOI
10.1016/j.jmathb.2020.100807
ISSN
0732-3123
EISSN
1873-8028
Peer Reviewed
Portée (nationale / internationale)
Internationale
Volume / Tome
60
Pagination
1-17
Public(s) cible(s)
Chercheurs
Handle
http://hdl.handle.net/20.500.12162/4181
URL(s) non permanente et complémentaire(s)
https://authors.elsevier.com/c/1bji82cWY-jrQj
Digital Only
logo

À propos

Le dépôt ORFEE Mentions légales Prot. des données Envoyer un commentaire

Contact

Haute école pédagogique VaudAvenue de Cour 331014 Lausanne - Switzerland

Réseaux sociaux

logo-canton