Hypermedia: Teaching Through Assessment
Editeur(s) scientifique(s)
Leclercq, DieudonnéBruno, J
Type de référence
Date
1993Langue de la référence
AnglaisEntité(s) de recherche
Résumé
This paper illustrates in which directions hypermedia could enhance educational assessment. Barriers between learning, teaching and assessment disappear. The autonomy of the learner is increased and, consequently, his/her metacognitive activity. The item bank view is progressively transformed into a learning environment that has to be explored and that helps the learner to explore his/her own learning and assessing strategies.Titre de l’ouvrage principal
Item Banking: Interactive Testing and Self AssessmentMaison d’édition
Springer VerlagVille d’édition
BerlinPays d'édition
AllemagneEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiVolume / tome
112Pagination
31-47URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/3782Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence