Logo du dépôt
  • Français
  • English
  • Deutsch
Se connecter
  1. Accueil
  2. HEP Vaud
  3. Publication
  4. Hypermedia: Teaching Through Assessment
 
Hypermedia: Teaching Through Assessment
Auteur(s)
Leclercq, Dieudonné  
Gilles, Jean-Luc  
Éditeur(s)
Leclercq, Dieudonné  
Bruno, J  
Type
Chapitre d'un livre collectif
Date de publication
1993
Langue de la référence
Anglais
Unité(s) / centre(s) de recherche hors HEP
Service de technologie de l'éducation (STE) de l'Université de Liège (ULg)
Résumé
This paper illustrates in which directions hypermedia could enhance educational assessment. Barriers between learning, teaching and assessment disappear. The autonomy of the learner is increased and, consequently, his/her metacognitive activity. The item bank view is progressively transformed into a learning environment that has to be explored and that helps the learner to explore his/her own learning and assessing strategies.
Mention d’édition
Springer Verlag
Ville d'édition
Berlin
Pays d'édition
Allemagne
Peer Reviewed
Volume / Tome
112
Pagination
31-47
Handle
http://hdl.handle.net/20.500.12162/3782
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

A0000_Leclercq_Bruno_Item_Banking.pdf

Description
Full text
Taille

2.81 MB

Format

Adobe PDF

Checksum (MD5)

7f3fb4c1badb05a00cc091570fcd60c0

logo

À propos

Le dépôt ORFEE Mentions légales Prot. des données Envoyer un commentaire

Contact

Haute école pédagogique VaudAvenue de Cour 331014 Lausanne - Switzerland

Réseaux sociaux

logo-canton