Computer Science for All in Swiss High Schools: Current State, Issues, and Perspectives.
Editeur(s) scientifique(s)
Jekovec, MatevžType de référence
Date
2015Langue de la référence
AnglaisEntité(s) de recherche
Résumé
This poster discusses the main issues at stake in the task of determining a “computer science for all” curriculum in Swiss high schools. Such a task raises fundamental questions such as: what is CS exactly; what are its subtopics and its fundamental concepts; how should it be classified with respect to other sciences; who should teach it and with which required background; etc. In the poster, we graphically depict the discussion points and conclusions we have come to on such issues.Titre de l’ouvrage principal
ISSEP 15 ProceedingsMaison d’édition
Založba FRIVille d’édition
LjubljanaPays d'édition
SlovénieEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiNom de la manifestation
International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives – ISSEPDate(s) de la manifestation
28 septembre au 1ᵉʳ octobre 2015Ville de la manifestation
LjubljanaPays de la manifestation
SlovénieURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/344Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Autre(s) document(s) :
Fichier
Accès
Commentaire
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence