Research Report: a Study of Japanese Primary School Teacher Practices During Neriage
Auteur, co-auteurs
Editeur(s) scientifique(s)
Graven, M.Venkat, H.
Essien, A.
Vale, P.
Type de référence
Date
2019Langue de la référence
AnglaisRésumé
This research aims at analyzing teacher practices in a Japanese context with a focus on the neriage, a specific phase of structured problem solving lessons. We analyze teacher practices with the specific tools of the double didactical and ergonomical approach, during a neriage that takes place during a sequence of lessons on length in 3rd year of primary school. This research highlights some characteristics of practices during neriage promoted in the problem solving approach.Titre de l’ouvrage principal
Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics EducationMaison d’édition
PMEVille d’édition
PretoriaPays d'édition
Afrique du SudEvaluation par les pairs (peer reviewing)
ouiPortée nationale / internationale
internationaleVolume / tome
2Pagination
89-96Public(s) cible(s)
ChercheursNom de la manifestation
the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics EducationDate(s) de la manifestation
7-12 Juillet 2019Ville de la manifestation
PretoriaPays de la manifestation
Afrique du SudPortée de la manifestation
internationaleURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/3304La publication existe uniquement sous forme électronique
ouiDocument(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence