Logo du dépôt
  • Français
  • English
  • Deutsch
Se connecter
  1. Accueil
  2. HEP Vaud
  3. Publication
  4. Lesen im Ensemble literaler Kompetenzen. Warum nicht einmal eine integrierte Perspektive?
 
Lesen im Ensemble literaler Kompetenzen. Warum nicht einmal eine integrierte Perspektive?
Auteur(s)
Thonhauser, Ingo  
Type
Article dans une revue professionnelle
Date de publication
2006
Langue de la référence
Allemand
Unité(s) / centre(s) de recherche hors HEP
Université de Genève, Département d'allemand
Résumé
This short contribution aims at
provoking discussion; I explore
the possibility of looking at
reading and writing as essentially
one communicative language
activity: namely making use of
written language. The first section
gives a brief outline of different
ways of modelling language skills
and competences. I then argue
that viewing reading and writing
as an ensemble is at least very
plausible and, in fact, part of what
we do with language every day. In
the third section I take academic
literacy as a case in point and
rely on recent teaching experience
to show how this approach could
be put into practice in the
classroom.
Titre du périodique
Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des langues  
Mention d’édition
Stiftung Sprachen und Kulturen
Pays d'édition
Suisse
ISSN
1420-0007
Portée (nationale / internationale)
Internationale
Volume / Tome
XIV/3-4
Pagination
72-76
Public(s) cible(s)
professionels du domaine
Handle
http://hdl.handle.net/20.500.12162/305
URL(s) non permanente et complémentaire(s)
http://babylonia.ch/fr/archives/anni-precedenti/2006/numero-34-06/lesen-im-ensemble-literaler-kompetenzen/
logo

À propos

Le dépôt ORFEE Mentions légales Prot. des données Envoyer un commentaire

Contact

Haute école pédagogique VaudAvenue de Cour 331014 Lausanne - Switzerland

Réseaux sociaux

logo-canton