Was ist neu an den Aufgaben im aufgabenorientierten Fremdsprachenunterricht? Einige Überlegungen und Beobachtungen
Auteur, co-auteurs
Type de référence
Date
2010Langue de la référence
AllemandEntité(s) de recherche
Résumé
This article examines the notion
of ‘task’ in the context of language
teaching and learning. While the
main focus lies on German as a
Foreign Language, the different
meanings and interpretations
of tasks in English and French
as Foreign Languages are also
explored. The main conclusion is
that there seems to be some consensus
regarding basic tenets of a
task-based approach to language
-
ence of the Common European
Framework. However, whether
tasks are conceptualised mainly
from a learners’ or a teachers’
perspective, leaves some room for
manoeuvre…
Titre du périodique
Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des languesMaison d’édition
Stiftung Sprachen und KulturenPays d'édition
Suissep-ISSN
1420-0007Volume / tome
H.3Pagination
8-16URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/303Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence