The PEERS Concept, a New Approach to Internationalization of Teacher Education
Auteur(s)
Éditeur(s)
Type
Communication scientifique publiée
Date de publication
2012
Langue de la référence
Anglais
Résumé
Today’s Higher Education is facing the challenge of a Global World, an interconnected multifaceted reality. The Universities of Teacher Education have to respond to the need to create a process of integrating an international and cultural dimension into the teaching, research and service functions of the institution itself. Developing an international and intercultural comprehensive frame is an extension of the academic horizon and it is an improvement of the quality, and international academic standards. PEERS is based on a student exchange project commonly defined by a group of students being part of the University of Teacher Education of State of Vaud (HEP Vaud), in association with a group of students from a Partner Institution. Each team will be coached by one faculty member from each Institution involved in the project. Faculty may also carry out joint research works or establish a common interest ground to develop future research with the partner Institution. Through this communication we wish to explain the PEERS concept and the benefits it offers in comparison with other internationalization programs in teacher education. We will present the results of a questionnaire based on the quality approach paradigm and suggest some avenues for future PEERS developments.
Maison d’édition
Université de Reims
Ville d'édition
Reims
Pays d'édition
France
Peer Reviewed
Portée (nationale / internationale)
Internationale
Pagination
110
Nom de la manifestation
17e Congrès de l’Association mondiale des sciences de l’éducation
Date(s) de la manifestation
4 au 8 juin 2012
Ville de la manifestation
Reims
Pays de la manifestation
France
Portée de la manifestation
internationale
Fichier(s)![Vignette d'image]()
En cours de chargement...
Nom
Page_110_actes_colloque_PEERS_AMSE_2012.pdf
Description
Résumé de la communication. Les éditeurs des actes ont commis une erreur au niveau des auteurs de cette communication : il s'agit bien de Gilles, Gutmann et Tedesco et non de Gilles et Tièche Christinat.
Taille
31.88 KB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
a8321a465588eae663a79668ce0536a9
Historique des versions
Vous consultez actuellement la version 2 de l'item.
Affiché maintenant 1 - 1 de 1
| Version | Date | Résumé |
|---|---|---|
2* | 2018-08-28 15:39:04 | Correction du numéro de page et édition du commentaire : il y a eu une erreur des éditeurs des actes dans le nom des auteurs de la communication -> Gilles, Gutmann & Tedesco en lieu et place de Gilles & Tieche Christinat. |
* Version sélectionnée