Déséquilibre entre l'acquisition de l’oral et l'écrit dans un contexte d'éducation bilingue. Le cas de la Vallée d'Aoste
Auteur, co-auteurs
Type de référence
Date
2009Langue de la référence
FrançaisEntité(s) de recherche
Résumé
This article leans on the learning of Italian and French at secondary school in the Aosta Valley (Italy), an institutionally bilingual region, in order to demonstrate that the school leaving examination, particularly for French tests, involves a method of learning which digs a deep imbalance between the acquisition of oral and written expertise. While the oral achievement is evaluated by European levels, the written results are based on the academic norms concerning the language.The results of a survey, carried out on the learners’ perceptions of their own competencies, then, are exposed to demonstrate the consequences of this imbalance on bilingual competence.
Nom de la manifestation
Colloque AcquisiLyoDate(s) de la manifestation
3-4 décembre 2009Ville de la manifestation
LyonPays de la manifestation
FranceParticipation sur invitation
ouiURL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/1130URL non permanente
[http://www.ddl.ish-lyon.cnrs.fr/colloques/AcquisiLyon/Fichier/Puozzo.pdf]Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Taille
- Tout ORFEE
- Détail référence