The (not so) Secret Life of Emotions at School: Identifying and Developing Social-Emotional Competencies as the Basis of Teaching-Learning Relationships
Type de référence
Date
2021-11-25Langue de la référence
AnglaisEntité(s) de recherche
Résumé
Affective or social and emotional competencies play a major role in teaching and learning. However, these competencies are not stagnant: they are competencies that anyone can learn to develop—but not just in any manner! It is in this perspective that developing social and emotional competencies becomes a major subject in teachers’ professional training and educational arsenal.Titre du périodique
Ecole branchée / EngagED LearningMaison d’édition
Ecole branchéePays d'édition
Canadap-ISSN
1706-0907e-ISSN
2369-1662Volume / tome
2Pagination
10-11URL permanente ORFEE
http://hdl.handle.net/20.500.12162/5274Document(s) associé(s) à la référence
Texte intégral :
Fichier
Accès
Commentaire
Version
Taille
Sur demande
postprint éditeur
690.9ko
- Tout ORFEE
- Détail référence