Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 81-90 sur 163
Batteau, V. (2019).
Japanese lesson study and problem solving approach. In the symposium: Lesson Study and problem solving approach: a comparison of Japanese, Australian and, US contexts
. Paper presented at the WALS, Amsterdam, Hollande. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3307
Batteau, V. (2019).
Study of teacher’s practices during neriage phase of mathematics research lesson
. Paper presented at the WALS, Amsterdam, Hollande. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3306
Batteau, V. (2019). Activité de mesure de la longueur d’un couloir dans une école primaire japonaise.
Revue de Mathématiques pour l'école (RMé) - Ex. Math-Ecole, 232
, 4-14. http://hdl.handle.net/20.500.12162/3305
Batteau, V. (2019). Research Report: a Study of Japanese Primary School Teacher Practices During Neriage. In M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds.),
Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
(Vol. 2, pp. 89-96). Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3304
Kappeler, G., Clerc-Georgy, A., & Martin, D. (2019, September).
Construction of collective professional knowledge during Lesson Study: analysis of dialogical discussion between novice teachers, expert teachers and facilitators
. Paper presented at the WALS, Amsterdam, Niederlande.
Breithaupt, S., & Progin, L. (2019, September).
How to introduce sustainable lesson study in schools? What difficulties ? Symposium "What conditions for sustainable Lesson study. A leadership perspective"
. Paper presented at the International Conference of the World Association of Lesson Studies (WALS 2019), Amsterdam, Netherlands. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/2996
Clivaz, S. (2019). Weiterbildung, Forschung und Ferment einer neuen Unterrichtskultur: Lernen sukzessive verbessern.
Weiterbildung, 3/2019
, 35-37. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/2873
Clivaz, S., & Ni Shuilleabhain, A. (2019). What Knowledge Do Teachers Use in Lesson Study? A Focus on Mathematical Knowledge for Teaching and Levels of Teacher Activity. In R. Huang, A. Takahashi & J. P. da Ponte (Eds.),
Theory and Practice of Lesson Study in Mathematics: An International Perspective
(pp. 419-440). Cham, Switzerland: Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-030-04031-4_20
Morago, S., & Grigioni Baur, S. (2017). Intercultural Competence and Teaching Diverse Learners. In J.-L. Gilles (Ed.),
Linking Research and Training in Internationalization of Teacher Education with the PEERS Program Issues, Case Studies and Perspective
(pp. 371). Berne, Suisse: Peter Lang. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/2734
Breithaupt, S., et Progin, L. (2019, février).
Susciter et soutenir le travail collectif : l’exercice d’un leadership homéopathique ?
Communication présentée à Journée de formation dans le cadre du Diplôme Universitaire Acteur de la transition éducative à l'Université Paris Descartes, Paris, France.
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes