Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 71-80 sur 163
Breithaupt, S. (2019, November).
How and what we learn during a lesson study
. Paper presented at the Innovative Educational Approches in Multultural Environments, Alexandroupoli, Grèce.
Clivaz, S. (2018). Lesson Study as a fundamental Situation for the Knowledge of Teaching.
International Journal for Lesson and Learning Studies, 7
(3), 172-183. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/1124
Daina, A., Clivaz, S., Bünzli, L.-O., et Presutti, S. (2019, juillet).
Le formateur dans un dispositif de lesson study (LS) en mathématiques
. Communication présentée à REF, Toulouse, France.
Haan, D., & Grigioni Baur, S. (2019, September).
A case study, from participant to facilitator in a LS process ; the evolution of a teacher
. Paper presented at the WALS CONGRESS, Amsterdam, Pays-Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3556
Hoznour, P. I., & Grigioni Baur, S. (2019, September).
LS as a tool for developing reflective thinking in science pre-service teachers
. Paper presented at the Wals, Amsterdam, Pays Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3555
Grigioni Baur, S., & Hoznour, P. I. (2019, September).
Impact of learning-centered facilitation on teachers professional development during a LS
. Paper presented at the WALS, Amsterdam, Pays Bas. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/3554
Clivaz, S. (2019). Comment un processus de lesson study conduit-il les enseignants à utiliser et à développer leurs connaissances mathématiques? Dans M. Abboud (Ed.),
Mathématiques en scène, des ponts entre les disciplines, actes du colloque EMF 2018
(pp. 132-141). http://hdl.handle.net/20.500.12162/3261
Batteau, V. (2018, juin).
Une étude de l’évolution des pratiques d’enseignants d’école primaire dans le cadre de lesson study en mathématiques
. Communication présentée à Congrès international Lesson Study sous le signe de la diversité: conceptions, pratiques et impacts, Lausanne, Suisse.
Batteau, V., Ryu, M., & Miyakawa, T. (2019, February).
How does the teacher manage inqiury-based learning during the neriage phase of problem solving lessons?
Paper presented at the Colloque JASME, Hiroshima, Japon.
Batteau, V., Ryu, M., & Miyakawa, T. (2019, June).
Collective problem solving in primary mathematics lesson
. Paper presented at the Colloque JASME, Saitama, Japon.
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes