Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 51-60 sur 163
Tan, S., Clivaz, S., & Sakamoto, M. (2020, December).
The Potential Contribution of Lesson Analysis to Lesson Study in Pandemic Times
. Paper presented at the WALS International Conference 2020, Online, Online.
Clivaz, S., & Miyakawa, T. (2020). The effects of culture on mathematics lessons: an international comparative study of a collaboratively designed lesson.
Educational Studies in Mathematics, 105(1)
, 53-70. doi:10.1007/s10649-020-09980-1
Rogéré Pignolet, B. (2019, September).
Implementation of a new teaching material in the discipline of geography in primary school: how has the LS enabled teachers to develop new professional knowledge ?
Paper presented at the WALS 2019, Amsterdam, NL.
Pache, A., et Breithaupt, S. (2020). Des pratiques langagières favorisant le processus de secondarisation dans le cadre de leçons de géographie au cycle 2.
Revue suisse des sciences de l'éducation / Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften / Swiss Journal of Educational Research, 42
(3), 631-641. http://hdl.handle.net/20.500.12162/4630
Martin, D., et Clerc-Georgy, A. (2017). La lesson study, une démarche de recherche collaborative en formation des enseignants ?
Phronesis, 6, 1-2(1)
, 35-47. http://www.cairn.info/revue-phronesis-2017-1-page-35.htm
Clerc-Georgy, A., et Martin, D. (2017). Les lesson study : un dispositif pour favoriser l’usage des savoirs théoriques dans l’analyse de la pratique.
Formation et profession : revue scientifique internationale en éducation, 25(1)
, 20-33.
Batteau, V., et Miyakawa, T. (2020). Des spécificités de l’enseignement des mathématiques à l’école primaire au japon : une étude des pratiques d’un enseignant.
Annales de Didactique et de Sciences Cognitives, 25
, 9-48. http://hdl.handle.net/20.500.12162/4483
Buchard, J., Margonis, R., et Rogéré Pignolet, B. (2020, janvier).
Symposium "L’Objet D’Enseignement Dans Les Lesson Studies : Alibi Ou Cœur Du Dispositif ?"
. Communication présentée à 33rd International congress for school effectiveness and improvement, Marrakech, MA.
Buchard, J. (2019, November).
Verbatim transcriptions analysis instead of direct observation: strengths and weaknesses
. Paper presented at the Scientific workshop week and symposium with international participation « Lesson Study: International practices on preschool and primary education », Alexandroupolis, GE.
Buchard, J. (2019, September).
Measuring and describing the effect of LS on pre-service teachers’ self-esteem
. Paper presented at the WALS 2019 : Crafting Sustainable Pedagogies for Teaching and Learning, Amsterdam, NL.
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes