Accéder au site institutionnel HEP Vaud
Se connecter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Parcourir
Cette entité
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Déposer
Analyser
Aide
Tout ORFEE
UER AGIRS
UER AT
UER DV
UER EN
UER EPS
UER FR
UER LC
UER MI
UER MS
UER MU
UER PS
UER SHS
3LS
CREAT
LaLPIC
LASALÉ
LATEFA
LirEDD
LISIS
FIL BP
FIL S1
FIL S2
FIL PS
FIL FCC
FIL FCA
Cadres
CefopÉ
CeQual
CSE
CSEL
CSRe
Parcourir par
Auteur
Titre
Année
Périodique
Type de référence
Rechercher
Laboratoire Lausannois Lesson Study (3LS)
Dernières références
Résultats 121-130 sur 163
Ducrey Monnier, M., & Gruson, B. (2018). Lesson Study research and initial teacher education: how to teach interactive speaking in English as a Foreign Language (EFL) in primary school?
RISTAL - Research in Subject-matter Teaching and Learning, 1
, 118-133. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/2115
Clivaz, S. (2018, November).
What Knowledge do Teachers use in Lesson Study? A focus on Mathematical Knowledge for Teaching and Levels of Teacher Activity.
Paper presented at the WALS International Conference 2018, Beijing, China.
Clivaz, S. (2018, November).
Lesson Study as a Fundamental Situation for the Knowledge of Teaching
. Paper presented at the WALS International Conference 2018, Beijing, China.
Clivaz, S. (2018, November).
Swiss report
. Paper presented at the WALS International Conference 2018, Beijing, China.
Clivaz, S., & Ni Shuilleabhain, A. (2018, August).
Examining Teacher Learning in Lesson Study: Mathematical Knowledge for Teaching and Levels of Teacher Activity.
Paper presented at the International Congress of Mathematicians, Rio de Janeiro, Brazil.
Batteau, V. (2018).
A study of teachers’ practices during structured problem solving lessons as part of mathematics Japanese Lesson Study at primary school
. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/1850
Batteau, V. (2017).
Study of primary school teacher’s practices for a lesson after a Lesson Study process in mathematics
. Paper presented at the CERME10 - Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Dublin, Irlande. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12162/704
Batteau, V. (2018).
Une étude de l’évolution des pratiques d’enseignants primaires vaudois dans le cadre du dispositif de formation continue lesson study en mathématiques
(Doctorat en Sciences de l'Education). Université de Genève, Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education, Genève, Suisse. http://hdl.handle.net/20.500.12162/1847
Batteau, V., et Dorier, J.-L. (2018). L’enseignement des transformations géométriques à l’école primaire dans le cadre d’un dispositif de formation Lesson Study en Suisse Romande.
Petit x, 106
, 5-38. http://hdl.handle.net/20.500.12162/698
Pache, A., Breithaupt, S., et Cacheiro, J. (2018). Former à l'enseignement d'une géographie renouvelée à l'école primaire. L'exemple des Lesson Study.
Information géographique (L'), 3
, 115-131. http://hdl.handle.net/20.500.12162/1743
< < Précédent
Suivant > >
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes
Tout ORFEE
3LS
Soumissions récentes